2016年2月27日 星期六

<<卧虎藏龍>>:武俠世界內藏愛情主義 章子怡光芒四射


其實,呢套2000年李安經典作我係未睇過,所以當年有咁多奧斯卡提名,又拎埋奧斯卡技術獎後我都唔知點解可以拎到,鑑於近日香港上映了聽聞跟首集唔太關事既<<卧虎藏龍:青冥寶劍>>,於是就睇返第一集係咩料,睇完後都明白當年點樣拎到奧斯卡,確實係嘆為觀止,李安拍出一部不一樣的武俠片,動靜皆好,尤其於武俠世界裡重新打造非一般既武打場面,更描寫了於武俠世界裡難得一見真摯動人的愛情觀,其有深度既命題裡拍得那麼唯美,李安呢套作品能到得到眾人青睞,實至名歸。

李慕白明明深愛俞秀蓮,但偏偏一直唔向對方表達愛意,直至臨死前才講出心底話,那時俞秀蓮只好眼白白睇住帶有遺憾的李慕白離開,自己卻幫不到忙,心痛不已,人世間最痛莫過於見著心愛的人離開。
章子怡那時仲係影壇新貴一名,卻演出非常到位,其清純及外剛內柔既多種內心戲演繹更比其他演員的出色及搶鏡,我真係對佢刮目相看,電影主線其實由佢出發,多線發展都靠佢去連貫,難怪之後一炮而紅,聲名狼藉。
發哥演的李慕白真的別無他選,只有發哥才演到李慕白既氣質及量度,而且相當具型格,可惜戲份不算太多,似配角多於主角。
故事始於周潤發演的李慕白江湖引退,欲將佢既青冥寶劍交由貝勒爺保管,因而接觸了俞秀蓮,期間俞秀蓮遇上千金玉嬌龍,一拍即合,情同姊妹,恰巧玉嬌龍見到寶劍後意圖想擁有佢,於深夜時份潛入王爺府偷取寶劍,雖然大鬧王府,幸而得到好武功成功逃脫,但俞秀蓮於交手中估到係其好姊妹玉嬌龍,同時李慕白重返北京後得知此事,於是佢地一齊去取回寶劍,同時李慕白仇人碧眼狐狸其實已混入府中,李慕白決心取回寶劍欲殺仇人。李慕白見到玉嬌龍係可造之材,不想佢踏上不歸路,雖然已從佢手上得到寶劍,不過玉嬌龍已離開王府之際,李及俞想搵返龍,同時龍重遇其愛人小虎,係一次既重要決鬥中,眾人相遇,李慕白雖殺掉碧眼狐狸但卻被施毒針,而玉嬌龍卻趕不及救回李慕白,內疚自殺,最終俞秀蓮及小虎留憾終生。

電影雖屬武俠片做主題,但其實內裡卻主打講愛情,大講李慕白及俞秀蓮與玉嬌龍及羅小虎之間的愛情主義,係李安打造的電影下點會就咁講打講殺,一定會有別於一般武俠片格局,一定包括講情,李安電影一向都係注重講情,尤其係愛情,拍得好細膩動人係其賣點,但如何從一個唔正路既愛情片講愛情就係其高手之處。李慕白及俞秀蓮其實互相深愛對方,卻遲遲未肯講俾大家聽,因為不想受世俗眼光所累,可惜就係呢個封建思想卻令佢地留憾終生,道出中國思想之落後,人與人之間要相處為要計算咁多呢?鍾意就鍾意,需知道要搵一個相愛既對象真係好難,在當時時期處於武俠世界裡更加不知下一秒會發生咩事,隨時橫屍街頭,點解唔好好地去表達內心感受呢?互相傾慕但又唔講出口其實都幾辛苦既,就係呢D落伍思想令中國傳統落黎各方面都比較其他國家遜色,因為永遠都唔會走著最前。

至於玉嬌龍及羅小虎的一段情卻來得可歌可泣,先係一見鍾情再到冤家,於電光火石之下一拍即合,愛得轟烈,縱使分隔兩地,羅小虎都永不忘玉嬌龍,因為真心愛一個人相信真係會等佢,追到天腳底都會要返佢,呢個就係愛情既真諦,可惜最後玉嬌龍視恩如命,被李慕白救回一命後卻救唔返李慕白,內疚而回,比起與羅小虎相愛,都敵不過內心既愧疚,可能係一種解脫,所以先由橋上一躍而下,係一種釋放還是冇面目再見羅小虎?我相信呢個係令到玉嬌龍之前所做的事而去補償既一種說法。

武打方面不算太多,但好具氣勢,狂用吊威吔但有自家風格,輕功如鳥兒般飛,於屋簷頂上又飛又跳盡見中國建築可以好華麗,於樹上飛融入大自然更見靜中帶殺氣,其高尚情操高見一斑,唯美畫面盡現眼前,多用Wide angle呈現中國地方如此宏大,攝影技巧幫助不少,拎奧斯卡實至名歸。
美術方面我都好留意,中國地方其實處處分別不大,都係破舊不堪,但要具電影特色的情況有煥然一新既感覺,好多地方都做得好細緻,用上闊鏡頭盡見其美觀,融入好多具中國特色既擺設及景置,小至字畫或兵器,大至傢俬或樹枝,都顯得與別不同,別樹武俠片一格,值得欣賞。
武打方面其實不算重點,但好有特色既係佢既武俠世界裡能將打鬥提高一個新既層次,當然係狂用吊威吔,大多都係表現輕功,再配合埋中國地理上既宏大建築,相當具氣勢,有屋簷頂上飛來飛去,於府內大打出手,極其運用高牆去作戰地之用,其拍攝技巧跟住演員去打拍得好連貫及氣派,黃岳泰的攝影加袁和平既動作指導創出武打層次,高手臨立難怪可以拍出一場咁好睇既場面;另外尾段的樹上飄住打,靜態之下拍出唯美畫面,用盡地方每一個地方加埋闊鏡頭,亦係睇到我讚歎不已。

美術方面又係令我見識得更多,雖然係中國地方,預左係有個D擺設及格調,但如何令其更上一層樓,提高另一個層次,今次我睇到了,小至字畫及兵器,大至傢俬或場景都做到好細緻,富中國特色就一定,但中國得黎靚係好難,每個場景又唔太覺好重複,場景鮮明會令觀眾睇得更多,更清楚劇情發展,眾多因素都咁強勁,成為經典實屬正路。

演員方面,主線其實係章子怡演的玉嬌龍,那時佢仲係影壇新貴,不過李安真的獨具慧眼,章子怡完全可以架揄角色,雖知道玉嬌龍呢個角色其實有難度,內心戲頗多,又要有一身好武功,但章子怡的表現既清純又做外剛內柔既感覺,其氣質又真係無人能及,佢既演繹又精準到位,一炮而紅都冇得好講,我對佢都刮目相看,本身我對佢冇乜好感,但自從睇完佢既演出真係改觀,佢係寸得有道理,佢係真係做到角色,而且又打得睇得,相信佢下了不少功夫落去,呢一樣都值得我去欣賞既。至於其他演員尤如變成配角,周潤發戲份其實不算好多,但論氣質及量度,又係別無他選,演得好出色,打得又有型;楊紫瓊反而我本身覺得佢做戲一般,表情欠奉,而且講對白好平,冇乜感情,呢次呢個角色都係冇乜特別而又好打得,所以佢今次算係演得自然;張震演的痴情漢都好到位,冇好誇張既表現,但又做到大情大聖的模樣,其痴心一片既態度已深入我腦海中,最後佢對住玉嬌龍跳橋後喊又真係幾可憐既佢。

整體而言,呢齣電影係偉大傑作,於李安拍下的武俠片提高另一種層次,武俠世界中講的愛情主義都可以咁感人,其細膩手法都拍得好感人,地方取景好,攝影動作場面加美術方面夾得好好,使畫面更豐富令我地睇得更多,我將佢成為經典都不為過吧。



卧虎藏龍 Crouching Tiger Hidden Dragon
監製:江志強、徐立功、李安
導演:李安
演員:周潤發、楊紫瓊、章子怡、張震、鄭佩佩、郎雄
片長:120分鐘
級別:IIB
評分:8/10

沒有留言:

張貼留言